وبلاگ

مدیریت وبلاگ

تفاوت کیفیت ۱۰۸۰p ،۷۲۰p و ۱۰۸۰i در تلویزیون HD

توسط:
ایجاد:
۱۷ شهریور ۱۳۹۹

در این مطلب از سایت سیما تبریز میخواهیم به تفاوت کیفیت های تلویزیون هوشمند بپردازیم، اصطلاح HD یا High Definition در تلویزیون HD به میزان دقت نمایشگر و یا تعداد پیکسل هایی که در داخل آن وجود دارند، اشاره می کند. پیکسل کوچک ترین المان قابل نمایش در یک نمایشگر است که این نقاط را در کنار هم قرار می دهد تا یک تصویر کلی از شکل بسازد. تلویزیون HD از استاندارد Definition پیروی می کند (سطحی از دقت و جزئیات در تلویزیون رنگی آنالوگ که اکثر ما با آن بزرگ شدیم) و تعداد پیکسل های زیادی را برای ایجاد تصاویر واضح تر و با کیفیت تر در هنگام پخش ویدئو در کنار هم قرار می دهد.

به طور کلی سه نوع رزولوشن HD مختلف با کیفیت ۷۲۰p، ۱۰۸۰p و ۱۰۸۰i وجود دارد که در هنگام خرید تلویزیون HD قیمت آن ها را قدری با هم متفاوت می سازد و اطلاع از این کیفیت ها ضروریست. به همین دلیل با سیما تبریز همراه باشید.

تفاوت تلویزیون HD با کیفیت ۷۲۰p ،۱۰۸۰p و ۱۰۸۰i چیست؟

کیفیت ۷۲۰p ، ۱۰۸۰p و ۱۰۸۰i همگی ورژن های مختلفی از HD هستند که تا حدودی با هم تفاوت دارند. دقت کنید که شما واقعا نمی توانید تلویزیون HD ای با کیفیت ۱۰۸۰i خریداری کنید. در ادامه درباره این موضوع بیشتر توضیح می دهیم. بنابراین برای شروع به تفاوت کیفیت ۷۲۰p و ۱۰۸۰p می پردازیم.

فرمت یا کیفیت ۷۲۰p در مقابل ۱۰۸۰p

یک تلویزیون HD با کیفیت ۷۲۰p دارای اندازه صفحه نمایش ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل است که دقت آن دو برابر دقت استاندارد Standard Definition (SD) می باشد، و این باعث پخش باکیفیت تصویر در یک تلویزیون استاندارد می شود. در مقابل با تلویزیون HD با کیفیت ۱۰۸۰p باز هم کیفیت بالاتری را تجربه می کنید. ابعاد تلویزیونی با کیفیت ۱۰۸۰p برابر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل است که پنج برابر دقیق تر از SD است.

تلویزیون HD با رزولوشن یا وضوح ۷۲۰p، تنها قادر به نمایش ویدئوهایی با همین رزولوشن است. بنابراین اگر قصد بازی کردن با دستگاه هایی مثل PS4 (که از کیفیت ۱۰۸۰p Full HD پشتیبانی می کند) و یا تماشای ویدئوی با کیفیت بسیار بالای Netflix را دارید، خرید تلویزیون HD با وضوح ۷۲۰p جوابگو نخواهد بود. البته این بدین معنا نیست که PS4 و یا Netflix بر روی ۷۲۰p کار نمی کند، بلکه فقط نمی توانید بهترین کیفیت و وضوح تصویر را داشته باشید!

امروزه اکثر تلویزیون های ۷۲۰p که در فروشگاه ها دیده می شوند، در رنج قیمتی ارزان تر و به عنوان HD Ready عرضه می شوند. علت این نامگذاری هم این است که ۷۲۰p حداقل شرط برای پاسخ گویی به این استاندارد است. بیشتر تلویزیون های HD با کیفیت ۱۰۸۰p نیز با عنوان Full HD و یا True HD در بازار عرضه می شوند؛ چرا که شما با استفاده از آن ها تصاویر با کیفیت تر و بهتری را تجربه خواهید کرد.

آیا یک تلویزیون HD با کیفیت ۷۲۰p می تواند ویدیوهای ۱۰۸۰p Full HD را پخش کند؟

هر سری از تلویزیون ها معمولا رزولوشن اصلی خود را دارند. به این معنا که سری ۷۲۰p در نمایش ویدیوهای ۷۲۰p HD بهتر عمل می کنند.

هر فرمتی که تلویزیون HD شما دریافت می کند، با رزولوشن یا وضوح اصلی آن نمایش داده می شود. بنابراین اگر تلویزیون ۷۲۰p شما یک سیگنال ۱۰۸۰p از پخش دریافت کند، پخش کننده و یا دستگاه های بازی بلوری (Blu-ray)، این تصاویر را برای نمایشگر شما با کیفیت پایین تر نمایش می دهند (مقیاس آن ها را پایین می آورد). از طرفی برای پخش تصویر با کیفیت ۵۷۰p نیز تا حد زیادی اندازه را بزرگ می کند و باز هم کیفیت نمایش پایین می آید.

تمام کانال های تلویزیونی HD در فرمت ۱۰۸۰i پخش می شوند. یک تلویزیون ۷۲۰p برای متناسب کردن تصویر با سطح تکنولوژی خود، این وضوح را تا حدودی کاهش می دهد. در حالی که تلویزیون های ۱۰۸۰p می توانند وضوح آن را با کیفیت اصلی پشتیبانی کنند.

کیفیت اصلی محتوای بلوری ۱۰۸۰p است، بنابراین بهترین کیفیت نمایش آن ها در تلویزیون های ۱۰۸۰p محقق می شود. پس اگر قصد دارید در آینده از تکنولوژی بلوری استفاده کنید، بهتر است تلویزیون خود را از سری ۱۰۸۰p خریداری کنید. با توجه به کیفیت بالای تصویر، در یک نمایشگر با ابعاد ۲۴ و یا ۲۶ اینچی تفاوت کیفیت بسیار ناچیز است و فقط در صفحه نمایش های ۳۲ اینچ به بالا می توانید از مزایای ۱۰۸۰p لذت ببرید!

جهت تعمیر تلویزیون هوشمند خود انواع برند های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک ، تی سی ال و غیره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
شماره تماس : 09146556540 آقای مهندس اروجلو

برچسب ها:
p
p
i



پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×