وبلاگ

مدیریت وبلاگ

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

ایجاد:
۰۷ آذر ۱۴۰۰

بک لایت نور پشت صفحه تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی می باشد. در تلویزیون های ال سی دی برای روشنایی بک لایت از لامپ های فلورسنت استفاده می شود. وقتی لامپ فلورسنت تلویزیون ال سی دی خراب می شود. معمولا یک خط تیره به صورتی افقی برروی صفحه ایجاد می شود و بعد از چند دقیقه کار کردن صفحه تلویزیون سیاه می شود. البته یک موضوع دیگر در خرابی بک لایت تلویزیون های ال سی دی وجود دارد. و آن برد اینورتر تلویزیون ال سی دی می باشد. خرابی برد اینورتر باعث از کار افتادن کارکرد بک لایت می شود.


ک لایت تلویزیون های LED مجموعه ای از لامپ های ال ای دی می باشد که به صورت سری و موازی کنار هم قرار گرفته اند. ولت بک لایت تلویزیون های ال ای دی مستقیم از طریق برد پاور تامین می شود. ال ای دی ها بسیار متنوع و متفاوت هستند. تلویزیون های ال ای دی سامسونگ از یک سری بک لایت استفاده شده است که با خراب شدن بک لایت تصویر تلویزیون سیاه می شود.


بک لایت تلویزیون های 40 تا 50 اینچ از دو سری به صورتی موازی استفاده شده است که معمولا یک سری از بک لایت ها خراب می شود. به این صورت که یک قسمت بالا و یا پایین تصویر تیره می شود. برای تعمیر بک لایت باید قاب جلوی تلویزیون باز شود و بعد با برداشتن پنل تلویزیون بک لایت را تعمیر کرد. در صورتی که این کار توسط تعمیرکاران مبتدی انجام شود احتمال خرابی پنل زیاد است. هزینه تعویض پنل تقریبا هفتاد درصد قیمت کل تلویزیون می باشد.

بک لایت تلویزیون های ال ای دی

تلویزیون های ال ای دی موجود در بازار همان تلویزیون های ال سی دی هستند که برای بک لایت از لامپ های ال ای دی استفاده شده است. به همین دلیل به آنها تلویزیون ال ای دی گفته می شود. تلویزیون های ال ای دی واقعی بک لایت ندارد و خود پیکسل روشن می شود.  به همین دلیل رنگ سیاه در این مدل تلویزیون ها خیلی بهتر نمایش داده می شود. لامپ های ال ای دی انواع مختلفی دارد که به طور مثال در تلویزیون های مدل 49MU7970 , 49KU7970 به صورت نوارهایی در کناره پنل تلویزیون بکار برده شده اند که عبارت  LED در مورد آنها بکار برده می شود و در تلویزیون های سامسونگ سری F و EH به صورت سری در 4 و 5 خط کنار هم قرار گرفته اند. که در تلویزیون های 40 تا 49 دو سری می باشد.

شرکت سیما تبریز مرکز تعمیر تلویزیون سامسونگ

جهت تعمیر تلویزیون هوشمند خود انواع برند های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک ، تی سی ال و غیره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
تعمیرگاه مرکزی آماده ارائه خدمات به شما می باشد
شماره تماس : 09140115002
تلفن دفتر: 04135595771
همچنین میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید.
آدرس: چهارراه منصور، برج ابریشم، روبروی بانک توسعه تعاون، تعمیر و فروش تلویزیون سیما تبریز




پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×