وبلاگ

مدیریت وبلاگ

مقایسه سیستم عامل های موجود در تلویزیون های هوشمند ۲۰۱۹

توسط:
ایجاد:
۲۵ خرداد ۱۳۹۹

تلویزیون هایی که در دهه اخیر وارد بازار شده اند دارای ویژگی های هوشمند هستند. در گذشته بیشتر از تلویزیون برای کاربرد صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه جدا از صوت و تصویر ویژگی هایی مانند کاربری بازی و قابلیت های اسمارت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ویژگی های اسمارت به قابلیت های اتصال به اینترنت و دسترسی آسان به برنامه و صفحات وب و استفاده مجازی از تلویزیون گفته می شود که امروزه به ویژگی بسیار کلی و مورد نیاز تلویزیون ها تبدیل شده است. برای دارا بودن قابلیت های هوشمند به سستم عامل و مرورگر وب و بسیاری از برنامه های دیگر، مانند به اشتراک گذاری محتوا نیاز است. تلویزیون ها بسته به شرکت تولید کننده و مدل تلویزیون دارای ویژگی های هوشمند متفاوت هستند که ما به بررسی و توصیف آنها می پردازیم. ما در این نوشته ۵ سیستم عامل مهم را که در تلویزیون ها وجود دارند مورد بررسی قرار می دهیم. این سیستم عامل ها شامل اندروید(Android)، وب او اس(WebOS)، تایزن(Tizen)، روکو(Ruko) و اسمارت کاست(Smart Cast) هستند که به ترتیب در تلویزیون های سونی، ال جی، سامسونگ،TCL و Visio استفاده می شوند. در تلویزیون هایی که برای کشور انگلستان تولید می شوند، تلویزیون فیلیپس از سیستم عامل اندروید و تلویزیون پاناسونیک نیز از سیستم عامل MyHome Screen استفاده می کند.

سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید امروزه به دلیل اینکه در گوشی های تلفن همراه نیز وجود دارد بسیاری از کاربران با آن آشنایی زیادی دارند. این سیستم عامل امکان انتقال داده های صوتی و تصویر یا به اشتراک گذاری داده را راحتر امکان پذیر می سازد. از لحاظ جستجو و تعداد برنامه های کاربردی مناسب و سرعت پردازش آن نیز برای صفحات وب فوق العاده است. این سیستم عامل توسط تلویزیون های فیلیپس و سونی استفاده می شود و کاربران را راضی نگه داشته است. دارای برنامه هایی چون  Google Assistant و Netflix وYoutub  است که میانبری برای دسترسی به محتوای اینترنتی است. شما می توانید نمایی از سیستم عامل اندروید را در تصویر زیر مشاهده فرمایید:

سیستم عامل تایزنTizen

سیستم عامل تایزن در تلویزیون های سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم عامل دارای برنامه ها و آیکون های بیشتری است و سرعت و پردازش صفحات آن هم مناسب است اما به دلیل اینکه ویژگی AI یا Atrtificial Inteligence را پشتیبانی نمی کند از بسیار از رقبا مانند WebOS جا مانده است که انتظار می رود در آینده از ویژگی AI استفاده کند و نسخه فوق العاده ای را بر روی تلویزیون ها قرار دهد. شما می توانید در تصویر زیر نمایش کلی سیستم عامل و منوی سیستم عامل تایزن را مشاهده فرمایید:

جهت مشاوره در خصوص کالا و سفارش کالا با شماره های زیر تماس فرمایید.
09146556540 آقای مهندس اروجلو

آدرس دفتر فروش: تبریز – چهارراه منصور

برچسب ها:



پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×