وبلاگ

مدیریت وبلاگ

HDMI 2.1 چیست و چرا برای خرید تلویزیون جدید باید به آن دقت کنید؟

ایجاد:
۰۷ آذر ۱۴۰۰

تکنولوژی HDMI 2.0 و برادر تازه از راه رسیده‌اش، HDMI 2.0b همچنان رایج‌ترین استاندارد در تلویزیون‌های کنونی بازار به حساب می‌آیند. اما در سال ۲۰۲۱ و فراتر از آن، سهم این دو تکنولوژی از بازار قرار است کاهش یابد و صنعت به سراغ تازه‌ترین و بهترین ورژن ممکن می‌رود: HDMI 2.1.

از آنجایی که HDMI 2.1 هنوز در ابتدای راه است، احتمالا سؤالات بسیار زیادی در ذهن کاربران باقی مانده باشد. برای مثال شاید نگران شده باشید که تلویزیون ۴K گران‌قیمتتان به همین زودی تاریخ مصرف گذشته شده باشد؛ یا شاید نگران باشید که به‌زودی مجبور به خرید انبوهی از کابل‌های HDMI جدید می‌شوید. بعد هم نوبت به به سؤالاتی بنیادین‌تر و عمیق‌تر می‌رسد؛ HDMI 2.1 چیست؟ چه می‌کند؟ و چرا به آن نیاز دارم؟

در این مقاله به تمام سؤالات شما پاسخ می‌دهیم و اگرچه موضوع مد نظرمان اندکی فنی است، اما تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا به زبانی ساده همه‌چیز را توضیح دهیم تا هم کاربران ناآشنا و هم خوره‌های تکنولوژی از آن سر در بیاورند. بیایید کار را با بزرگترین سؤالات آغاز کنیم.

آیا تلویزیون جدید من قرار است تاریخ مصرف گذشته شود؟

قطعا خیر. اگر تلویزیون شما از رزولوشن ۴K UHD پشتیبانی می‌کند و دامنه داینامیک بالا (HDR) دارد یا فقط همان ۴K، هنوز خیلی مانده تا دستگاهی تاریخ مصرف گذشته به حساب آید.

این موضوع حقیقت دارد که HDMI 2.1 انبوهی از گزینه‌های تازه را پیش روی مشتریان می‌گذارد، اما حداقل تا چند سال آتی قرار نیست شاهد بهره‌گیری تولیدکنندگان از تمام مزایای آن باشیم. تغییرات هیجان‌انگیز هستند، اما تا زمانی  که تکنولوژی‌هایی مانند تلویزیون‌های ۸K یا تلویزیون‌های ۴K با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز از راه نرسند، اساسا از تمام پتانسیل‌های HDMI 2.1 استفاده نکرده‌ایم.

سخن نهایی اینکه اگر در یکی دو سال اخیر تلویزیونی جدید خریده‌اید، می‌توانید نفسی از سر آسودگی بکشید و نیازی به نگرانی نیست.

آیا HDMI 2.1 با دیوایس‌های قدیمی‌تر سازگار است؟

بله. این امکان فراهم شده که هر دستگاه قدیمی‌تری که از استاندارد‌های قبلی HDMI پشتیبانی می‌کند را به تلویزیون یا نمایشگر مجهز به HDMI 2.1 متصل کرده و به‌راحتی با آن کار کنید. کابل‌های Ultra High Speed HDMI هم این سازگاری با دیوایس‌های قدیمی‌تر را دارند. برای مثال در آینده می‌توانید کنسول ایکس باکس وان خود را به یک تلویزیون ۸K و HDMI 2.1 متصل کرده و بازی‌ها را به آسانی به اجرا در آورید. ابعاد یا نوع اتصال پورت‌های کابل یا جک‌های روی تلویزیون‌ها هیچ تفاوتی نسبت به قبل نکرده است.

HDMI 2.1 قادر به انجام چه کارهایی است؟

همان‌طور که خودتان تا به این لحظه متوجه شده‌اید، HDMI 2.1 می‌تواند میزبان انبوهی از داده باشد و تشخیص‌اش دشوار نیست که این ظرفیت بالاتر چطور می‌تواند به نمایش ویدیوهایی با رزولوشن ۸K یا حتی ۱۰K منجر شود. اما رزولوشن بالاتر، تنها قابلیت هیجان‌انگیزی نیست که با HDMI 2.1 به دستتان خواهد رسید.

جهت تعمیر تلویزیون هوشمند خود انواع برند های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک ، تی سی ال و غیره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
تعمیرگاه مرکزی آماده ارائه خدمات به شما می باشد
شماره تماس : 09140115002
تلفن دفتر: 04135595771
همچنین میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید.
آدرس: چهارراه منصور، برج ابریشم، روبروی بانک توسعه تعاون، تعمیر و فروش




پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×