وبلاگ

مدیریت وبلاگ

تلویزیون ال جی بهتر است یا تلویزیون سامسونگ – مقایسه بین دو تا برند

توسط:
ایجاد:
۱۷ تیر ۱۳۹۹
تلویزیون ال جی بهتر است یا تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سونی یا تلویزیون سامسونگ تلویزیون ال جی بهتر است یا تلویزیون سامسونگ??!!

تلویزیون ال جی بهتر است یا تلویزیون سامسونگ– خرید تلویزیون موضوع مهمی است و نیازمند دانش ها و اطلاعات اولیه ای است که باید حتما مورد توجه خریداران قرار گیرند . اکنون می خواهیم خلاصه وار از مهمترین پارامترهای خرید تلویزیون ال جی و تلویزیون سامسونگ را بررسی نماییم ، از جمله ی آنها می توان به برند تلویزیون ، قیمت ، کیفیت تصویر ، امکانات هوشمند و اتصال به اینترنت ، قابلیت پخش سه بعدی ، بهره بردن از پنل led یا lcd یا oled ، کیفیت نمایشگر 4k یا full hd ،نرخ رفرش ریت و نوسازی تصویر ، تلویزیون صفحه تخت یا منحنی و … بر روی کیفیت تلویزیون تاثیر گذار خواهند بود . اما این روزها بیشترین سوالی که از طرف خریداران از ما می شود ، این است :

آیا تلویزیون سامسونگ بخرم یا تلویزیون ال جی ؟

سوال سختی است و جواب دادن به این سوال آنقدر ها هم راحت است که برخی از فروشندگان به دلیل جانبداری از برند خاص به راحتی آب خوردن پاسخ می دهند که مثلا ال جی بهتر است یا نه مثلا تلویزیون  سامسونگ بسیار بهتر است . می دانید چرا ! چون وقتی برای خرید شال کلاه می کنید و فروشگاه های اینترنتی و فیزیکی مختلف را زیر و رو می کنید ، تازه به این نتیجه می رسید که بله چقدر تنوع برند در بین تلویزیون ها وجود دارد که هر کدامشان برای خود ادعاهایی هم دارند و البته با قیمت های نجومی . در بازار ایران بیشترین برندی که به چشم می خورد ، ال جی ، سامسونگ و سونی است .

سامسونگ یا ال جی

البته باید اعتراف کنم که ال جی نسبتا حضور پر رنگ تری دارد که به دلیل تنوع در مدل و طراحی و قیمت تلویزیون هایش است . اگر تا اینجا با من موافق هستید ، قطعاً شما همین نظر را دارید که تلویزیون های ال جی و سامسونگ کل بازار را محاصره کرده اند و هر دو در زمینه ی نوآوری و خلاقیت هم پیشتاز و یکه تازه میدان هستند و روز به روز از فناوری ها و امکانات و قابلیت های انحصاری بیشتری بهره می برند . از این ها گذشته ال جی و سامسونگ هر روز طراحی های جالب تر و جذاب تری به بازار عرضه می کنند که کاربران و خریداران مبهوت زیبایی و طراحی تلویزیون خواهند شد . بیایید قدم به قدم پیش برویم و تلویزیون های ال جی و تلویزیون  سامسونگ را زیر ذره بین مقایسه بگذاریم تا بتوانیم به نتیجه ی آشکاری برسیم . البته باید پرانتز این موضوع را باز گذاشت ، چرا که هر کاربر و خریداری بهتر بودن را در پارامتر خاصی می بیند .

لیست مقایسه نرم افزاری ال جی و سامسونگ

امکانات نرم افزاریال جیسامسونگ
سیستم عامل
نوع سیستم عاملوب او اسفایرفاکس
اخرین ورژن سیستم عامل3.5معلوم نیست
قابلیت ارتقا--
پردازنده های نرم افزاریاینتل - core i4اینتل core i4
پایین ترین سایزی سیستم عامل32 اینچ49

طراحی تلویزیون

می دانید که طراحی تلویزیون از مولفه های مهم در خرید تلویزیون است و بسیاری از کاربران بیشتر از هر موضوع دیگری طراحی و ظاهر تلویزیون برایشان در اولویت قرار دارد . از این رو لازم دیدیم که از نظر طراحی هم تلویزیون  ال جی و هم تلویزیون  سامسونگ را مقایسه کنیم . از تلویزیون های پهن و جعبه ای سالهای زیادی می گذرد ، تلویزیون هایی که بیش از 20 سانت ضخامت داشتند . رفته رفته با پیشرفت فناوری و تکنولوژی و بهره گیری از تکنولوژی LCD نمایشگر باریک تر شدند . برای اولین بار که تلویزیون های باریک تحت نام LCD پا به بازار گذاشتند و بسیاری از مردم با خرید تلویزیون های موسوم به LCD دنیای شگفت انگیزی از تصاویر را به چشمان خود هدیه بخشیدند . اما سازنده های موفق و تلاشگر به این سادگی دست بردار نبودند و با باریک تر کردن تلویزیون ها دنیای جدیدی از جذابیت را به روی کاربران گشودند ، بله هر چه ضخامت تلویزیون ها کمتر ، زیباتر و جذاب تر . در زمینه ی ساخت و تولید تلویزیون های باریک و ظریف اندام LG و SAMSUNG بهترین عملکرد را داشته اند . باریک ترین و کم ضخامت ترین تلویزیون های موجود در بازار توسط این سازنده ها تولید شده است . با یک مثال عینی از تلویزیون های سامسونگ و ال جی بهتر می توان نتیجه گیری می کرد .

قاب دار یا بدون قاب

تلویزیون سامسونگ مدل js9000 را با تلویزیون ال جی مدل sj800 را در نظر بگیرید ، طراحی هر کدام زیبایی خاصی دارد و هر دو تلویزیون ال جی 55SJ800 و تلویزیون 55JS9000 از طراحی و قاب باریک و نازکی تشکیل شده اند ، اما قاب اطراف نمایشگر تلویزیون ال جی کمتر از قاب اطراف نمایشگر تلویزیون سامسونگ است . سامسونگ در طراحی این تلویزیون از همان طراحی کلاسیک و ساده ی همیشگی استفاده کرده است و پایه ی تلویزیون بصورت مستطیلی ساده طراح شده است . اما ال جی تلویزیونش را با پایه ی هلالی شکل و زیباتری طراحی نموده ، کاملا واضح است که هر دوی این تلویزیون ها دارای باریکی مناسب و ظرافت خاصی هستند و رضایت کاربران را به دنبال خواهند داشت . همچنین تلویزیون سامسونگ q7c و تلویزیون ال جی c755 را هم اگر بررسی کنید خواهید دید که هر دو دارای طراحی منحصر به فردی هستند و هر دو تلویزیون ال جی و

تلویزیون ال جی یا تلویزیون سامسونگتلویزیون ال جی یا تلویزیون سامسونگ

سامسونگ مانند یک قاب هنری خودنمایی می کنند . تلویزیون سامسونگ با نمایشگر منحنی و پایه های هلالی باریک زیبایی را به اوج خود رسانده و تلویزیون ال جی مدل 55C7 نیز یک گام به جلوتر حرکت کرده و پایه ی شکیل ومدرنی برای تلویزیون بالارده اش تدارک دیده است و هر دو تلویزیون ال جی و سامسونگ نیز به اندازه ی کافی باریک هستند .نحوه تشخیص تلویزیون 4k ال جی از یک تلویزیون معمولی بدین صورت است که در مدل آن حرف U که مخفف کلمه Ultra  می باشد به کار برده شده است

 با نگاهی به طراحی تلویزیون سامسونگ و تلویزیون ال جی  متوجه این واقعیت خواهیم شد که همه ی تلویزیون ها دارای طرایح باریک و قاب خوش تراشی هستند و شاید بیشترین تفاوتی که این تلویزیون ها دارند در طراحی و شکل پایه ها باشد . تلویزیون های LG55B7 و LG 55X7 و LG 55UJ752 و … از تلویزیون های بالا رده ی ال جی هستند که از طراحی شکیل و مدرنی بهره می برند اگر یکی از این مدل ها را انتخاب کرده اید و در خریدش مردد هستید ، شک را کنار بگذارید . البته تلویزیون سامسونگ مدل 65Q7F و یا 85HU7000 را هم می توان در لیست خوش تراش ترین تلویزیون های سامسونگ قرار داد .

کیفیت تصاویر تلویزیون

در بحث کیفیت تصاویر چندین مولفه را باید بررسی کرد ، یکی از آنها تکنولوژی به کار رفته در ساخت نمایشگر است . شاید در اولین ورود تلویزیون های Lcd بسیار مورد استقبال قرار گرفتند ، اما با گذر زمان تکنولوژی led جای lcd را گرفت و کیفیت تلویزیون های ال ای دی به مراتب بالاتر از انواع lcd ها بود . انواع نمایشگر های ال ای دی نیز با توجه به ساختار و نحوه ی چیدن دیودهای ساطع کننده ی نور led متفاوت از هم عمل می کنند و هر کدام کیفیت متفاوتی دارند . با این حال با توجه به مقایسه ی تصاویر یکسان بر روی تلویزیون های ال جی و سامسونگ می توان گفت که سامسونگ در نمایش دادن رنگ مشکی عمیق بهتر از تلویزیون ال جی عمل کرده ولی در عوض تصاویر پخش شده توسط نمایشگر های ال جی بافت زنده تر و طبیعی تری دارند و لحظه ها را زندگی می کنند . سازندگان معتبر چون ال جی و سامسونگ به این سادگی دست بردار نبودند ، ال جی با تولید تلویزیون های oled کیفیت پخش تصویر را چند برابر کرد و رنگ مشکی عمیق تر و حتی سیاه تر از سیاهی را به نمایش گذاشت . تکنولوژی Oled علاوه بر اینکه کیفیت پخش بسیار بالاتری دارد ، مصرف انرژی پایینتری هم داشته که خود از دلایل موفقیت و پیشرفت این تکنولوژی به حساب می آید . در مقابل سامسونگ نیز از تکنولوژی انحصاری اش به نام کوانتوم دات پرده برداشت که مشابه تکنولوژی اولد ال جی عمل می کند و کیفیت مشابه را ارائه می دهد .

مقایسه بین دو مدل تلویزیون ال جی و تلویزیون سامسونگ

در میان تلویزیون های بالارده ی ال جی و تلویزیون های بالارده ی سامسونگ که در این صفحه قصد داریم کیفیت تصاویرشان را با هم مقایسه کنیم ، می توانیم مدل هایی نظیر 55SJ800 و 55UJ752 را مثال زد که از تلویزیون های ال جی بوده و دارای تکنولوژی led می باشند و کیفیت قابل قبول 4k دارند . اما در تلویزیون بالارده و حرفه ای خود از فناوری خاص oled بهره می برد که دارای کیفیت فوق العاده 4k می باشند ؛ درست است که هر دو دسته از کیفیت فورکی بهره می برند ؛ اما کیفیت تلویزیون ال جی اولد کجا و ال ای دی کجا! حال تلویزیون سامسونگ نیز منحنی خود را با فناوری انحصاری کوانتوم دات تولید و روانه ی بازار کرده تا رقیب سرسخ0ت و جدی برای تلویزیون های اولد ال جی باشد . تلویزیون سامسونگ مدل 65Q7F و q7c یکی از همین تلویزیون های کوانتوم دات است که کیفیت به مراتب بالاتری از تلویزیون های ال ای دی دارد .

لیست تلویزیون های ال جی

مدل تلویزیونسایزسال تولیدرزولوشن
تلویزیون ال جی sj950v652017SUPER UHD
تلویزیون ال جی 43uj752v43-4920174k Ultra HD
تلویزیون ال جی LJ610V32-43-492017FULLHD
تلویزیون OLED ال جی 55EG910552016FULLHD
تلویزیون OLED ال جی 55E6V55-6520164k Ultra HD
تلویزیون OLED ال جی 55B65520174k Ultra HD
تلویزیون ال جی 55SJ8005520174k Ultra HD
تلویزیون OLED ال جی 65EG960T6520164k Ultra HD
تلویزیون ال جی UJ651V49-5520174k Ultra HD


جهت مشاوره در خصوص  تعمیر تلویزیون خود با شماره های زیر تماس فرمایید.
09146556540 آقای مهندس اروجلو

آدرس دفتر : تبریز – چهارراه منصور

برچسب ها:



پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×