وبلاگ

مدیریت وبلاگ

تعمیر تلویزیون های پاناسونیک در تبریز

توسط:
ایجاد:
۱۳ آذر ۱۳۹۹

هر تلویزیونی دچار اختلال و مشکل می شود، تلویزیون‌های پاناسونیک هم از این مورد استثنا نیستند. در ادامه با مروری بر خرابی تلویزیون پاناسونیک، این محصول را بررسی خواهیم کرد.

یکی از برندهای موفق در ساخت و تولید تلویزیون، شرکت پاناسونیک است. هر چند که این برند نسبت به سایر برندها در بازار بسیار کمتر دیده می‌شود ولی به طور کلی تلویزیون‌های پاناسونیک نیز گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد خرید این دستگاه را دارند.

شرکت پاناسونیک در سال ۲۰۱۲ به عنوان چهارمین تولید کننده تلویزیون در جهان شناخته شد. سهام این شرکت در بازارهای بورس کشور ترکیه و اواکا، ناگویا و فیلیپین معامله می‌شود. این شرکت ژاپنی در سال ۲۰۱۳ موفق شد بهترین شرکت‌های تولید کننده تلویزیون مانند ال جی و یا سامسونگ را پشت سر بگذارد و رقابت موفقیت آمیزی با آن‌ها داشته باشد. با این که تلویزیون‌های ۴K یا تلویزیون‌های مختلف از سایز ۲۴ الی ۸۵ اینچی در رده تولید این شرکت قرار می‌گیرند اما خرابی تلویزیون پاناسونیک مانند تمامی لوازم الکترونیکی و همچنین دیگر تلویزیون‌ها امکان پذیر است.

در سال‌های اخیر نیز قابلیت اسمارت این تلویزیون‌ها بسیار پیشرفت داشته و این تلویزیون‌ها توانسته‌اند خود را با سیستم عامل فایرفاکس و اندروید و چند سیستم عامل دیگر مطابق کنند. بیشتر مدل‌های تلویزیون پاناسونیک با پیشوند TX شروع می‌شوند و در ادامه نام مدل از حروفی استفاده می‌شود که هر کدام نشان دهنده یک ویژگی در تلویزیون است.

به عنوان مثال حرف P  نشان دهنده پلاسما بودن تلویزیون است و یا حرف L نشان دهنده ال سی دی بودن دستگاه است.  این برند تلویزیون در ایران زیاد شناخته شده و معروف نیست به همین خاطر در کشور ما کمتر کسی برای خرید تلویزیون برند پاناسونیک را انتخاب می‌کند ولی در مجموع این تلویزیون‌ها بسیار مناسب و با کیفیت هستند. در ادامه به بررسی خرابی تلویزیون پاناسونیک و ارائه چند راهکار در این زمینه می‌پردازیم.

تلویزیون پلاسما پاناسونیک

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون پاناسونیک؛ رایج ترین مشکل در تلویزیون های برند پاناسونیک هست.

سیستم چشمک زن را کنترل کنید

پاناسونیک همانند برند سونی از یک سیستم عیب یابی داخلی استفاده می‌کند که این تکنولوژی به وسیله یک چراغ قرم چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک مشخص شده است. چشمک زدن این چراغ نشان از وجود ایراد یا ایراداتی در تلویزیون است که متخصصین این امر با تعداد و حالات چشمک زدن این چراغ قرمز می‌توانند به خرابی تلویزیون پاناسونیک پی ببرند.

خرابی مین برد و یا بردهای اساسی را برطرف کنید

بیشتر اشکالات و خرابی تلویزیون پاناسونیک ناشی از نوسانات برق است. نواسانات برق با بالا رفتن ولتاژ آسیب بیشتری به بردهای داخلی تلویزیون وارد می‌کند. High Voltage گاهی می‌تواند آسیب شدیدی به مین برد و پاور اصلی تلویزیون وارد کند و حتی گاهی سبب سوراخ شدن آن‌ها می‌شوند. تنها راه حل برای جلوگیری از این مشکل قرار دادن محافظ برق استاندارد روی تلویزیون است.

دلیل قطعی پورت AV و یا پورت HDMI چیست؟


ممکن است در برخی مواقع پورت‌های ورودی تلویزیون مانند AV و یا پورت HDMI به درستی کار نکند و یا این که به طور کلی قطع شود. خرابی تلویزیون پاناسونیک به خصوص زمانی که مرتبط به پورت‌ها باشد به راحتی قابل برطرف کردن است و با بررسی مین برد می‌توان این پورت ها را مجدد راه اندازی و فعال کرد. ولی این کار تنها به دست تکنسین متخصص قابل اجرا است.

دلیل قطعی صدا و تصویر چیست؟


از دیگر مشکلاتی که در بیشتر تلویزیون‌ها به خصوص تلویزیون‌های پاناسونیک رخ می‌دهد قطع شدن صدا و یا تصویر است. این مشکل به دلیل کار نکردن و یا اختلالاتی در زمینه T.CON تلویزیون است. قبل از این که اقدام به رفع ایراد در این واحد بپردازید از صحت عملکرد کابل‌های ورودی و خروجی صدا و تصویر اطمینان کامل حاصل کنید.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون چه دلایلی دارد؟


برای بسیاری از افراد که تلویزیون پاناسونیک دارند این مشکل پیش آمده است که در حال تماشای برنامه یا فیلم به طور کاملا ناگهانی تلویزیون خاموش می‌شود. خاموش شدن تلویزیون به طور ناگهانی خرابی تلویزیون پاناسونیک محسوب می‌شود که برای رفع آن باید قبل از هر گونه اقدامی اتصالات دقیق برق و دیگر اتصالات تلویزیون را کنترل کرد. نوسانات برق یکی از علت‌ها در این ایراد ایت که باید آن را جدی بگیرید. در زمانی که تلویزیون با نوسانات بسیار پایین در حال کارکردن است کوچک‌ترین اختلالی در زمینه جریان برق تاثیرات مخربی روی تلویزیون جا می‌گذارد. علت اصلی این مشکل مربوط به جریان برق نامتناوب در سیستم تلویزیون است و از آن جایی که شما نمی‌توانید نوسانات برق را تحت کنترل خود قرار دهید بهتر است از محافظ سر راه برق تلویزیون استفاده کنید و هیچ وقت کابل برق تلویزیون را مستقیم وارد پریز برق نکنید.

جهت تعمیر تلویزیون هوشمند خود انواع برند های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک ، تی سی ال و غیره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
تعمیرگاه مرکزی آماده ارائه خدمات به شما می باشد
شماره تماس : 09146556540
همچنین میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید.




پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×