وبلاگ

مدیریت وبلاگ

عیب های رایج تلویزیون سونی را بشناسید ( با سیما تعمیر همرا باشید)

توسط:
ایجاد:
۰۴ مرداد ۱۳۹۹

در این بخش قصد داریم برخی از این عیوب و راه حل آنها در تلویزیون های برند سونی را بررسی کنیم، با ما همراه باشید :

قطع شدن صدای تلویزیون

در این ایراد دستگاه به طور طبیعی روشن شده ولی صدای دستگاه با تاخیر وصل می شود که مدت زمان این تاخیر به مرور بیشتر می شود. در مراحل اولیه قسمت پاور دستگاه ایراد پیدا می کند که به مرور خرابی دستگاه به بخش سیستم کنترل هم سرایت می کند.

ایجاد لکه های رنگی در تصویر تلویزیون

بیشتر در مدل ۵۰ و ۶۰ اینچ دیده می شود و علت خرابی , ایراد در بخش LCD های  RGB دستگاه میباشد و یکی از ایراداتی است که در اثر طولانی بودن ساعات مصرف ایجاد می شود. در کل تعمیر تلویزیون پروجکشن سونی تخصص بالایی را طلب می کند که البته با سایر ویژگیها و سیاست های سونی در تولید هماهنگی دارد.

نوار صورتی رنگ در بالای تصویر

در این ایراد یک نوار عرضی به پهنای ۱۰ سانتی متر در بالای تصویر به رنگ صورتی دیده می شود که به مرور زمان عرض این نوار بیشتر شده و از یک مرحله به بعد بخش پایینی تصویر را تحت تاثیر قرار می دهد. این نوار در صورت کم شدن نور تصویر کمتر دیده نمی شود به همین علت در بعضی موارد بعد از تعویض لامپ تصویر تلویزیون ( برگشت نور به حالت اولیه) قابل رویت می شود و طبیعتا مصرف کنندگان تصور می کنند که در اثر تعویض لامپ تصویر تلویزیون این اتفاق افتاده است. قرمز شدن بالای تصویر تلویزیون پروجکشن سونی بعلت ایجاد خرابی در بخش بلاک نوری دستگاه اتفاق می افتد و در بخش تعمیرات تلویزیون سونی یکی از ایرادهای تخصصی است که برطرف نمودن آن تخصص بالایی را طلب می کند.

منوی عیب یابی در تلویزیون سونی

تلویزیون‌های سونی دارای سیستم عیب یاب داخلی هستند و قطعه یا بخش معیوب دستگاه بوسیله کد گذاری چشمک زدن لامپ جلوی دستگاه نشان داده می شود تا سهولت بیشتری در امرایجاد شود.

چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیونهای سونی در منوی ویژه ای که در بخش سرویس مد دستگاه قرار دارد قابل دسترسی است و بوسیله آن می توان فهمید که قبلا چه مواردی بعنوان ایراد معرفی شده است : بعبارت ساده تر اگر تلویزیون سونی دچار ایراد و مشکلی شود که بخش پروتکتور فعال شود این کد در بخشی از منوی داخلی دستگاه ثبت و ضبط می شود که در صورت لزوم قابل دسترسی است و با مطالعه آن می توان فهمید که قبلا دستگاه چه ایراداتی داشته و یا چه موارد تعمیری روی آن انجام شده است.

این بخش از منوی داخلی در تلویزیونهای سونی با فشار دادن پشت سر هم دکمه های DISPLAY+5+(+VOL)+POWER ON قابل دسترسی است و با وارد کردن این کد منوئی به شکل زیر ظاهر می شود که تعداد چشمکها و عیب مربوطه را گزارش می دهد.
در منوی self check در تلویزیونهای سونی عدد اول تعداد چشمکها و عبارت مقابل آن معرف بخش یا قطعاتی است که در برخورد با ان تعداد چشمک باید به سراغ آن برویم و عدد آخر تعداد دفعاتی است که این چشمک نشان داده شده است. بعنوان نمونه در منوی بالا  تعداد ۵ چشمک برای ایراد تلویزیون در بخش پنل معرفی شده که همانطور که می بینید تعداد ۲۴ بار این علامت داده شده است ولی در بقیه کدها اعداد همردیف ۲۴ تغییری نداشته اند که نشانه سلامت دستگاه در آن بخشها است.

برای تعمیرات تخصصی تلویزیون های هوشمند خود میتوانید فقط با یک تماس با سیما تعمیر بهترین و متخصص ترین همکاران در محل مورد نظر شما حضور پیدا کرده و مشکل تلویزیون منزلتان را حل کنند.

جهت مشاوره در خصوص کالا و سفارش کالا با شماره های زیر تماس فرمایید.
09146556540 آقای مهندس اروجلو

آدرس دفتر : تبریز – چهارراه منصور

برچسب ها:



پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×