وبلاگ

مدیریت وبلاگ

تعمیر تلویزیون پلاسما plasma ال جی ، سامسونگ

توسط:
پسندیدم:
نپسندیدم:
ایجاد:
۲۴ خرداد ۱۳۹۹

شرکت مجاز سیما تعمیر تبریز با بیش از 30 سال تجربه در امر تعمیر تلویزیون و لوازم صوتی و تصویری آمادگی دارد تعمیر تلویزیون های پلاسمای شما را در منزل و محل کار شما انجام دهد.تلویزیون های که توسط سرویس کاران ما انجام می شود شامل سه ماه گارانتی می شود.تعمیر تلویزیون های پلاسما با قطعات فابریکی و اصلی انجام می شود

تلفن های تماس برای اعلام خرابی

جهت مشاوره در خصوص کالا و سفارش کالا با شماره های زیر تماس فرمایید.
09146556540 آقای مهندس اروجلو

آدرس دفتر فروش:
آدرس : تبریز – چهارراه منصور

ضمناً سرويس تعميرات در تمامي نقاط شهر تبریز بصورت يکسان ارائه ميگردد. به اطلاع مشتريان عزيز گرامي ميرساند بيشتر مواقع تعميرات تلويزيون در منزل يا محل کار مشتري انجام مي گيرد  و در بعضي از موارد خاص که ضرورت ايجاب مي کند (مانند تعويض پنل LCD و نقشه خواني برد مين و ... ) جهت اطلاع از چگونگي  ارسال تلويزيون ،حتما با دفتر مرکزي تماس حاصل نماييد.

1- تکنولوژي هاي PLASMA و LCD چيستند؟
در نگاه اول شايد هر دو شبيه به هم باشند. اما تفاوتهايشان با هم کم نيست. تصوير صفه هاي پلاسما از تزريق مقدار بسيار کمي گاز پلاسما و شارژ الکتريکي به اين گاز در يک ماتريس مشخص تشکيل مي شود. درست است که هيچ کداممان نفهميديم جمله قبل يعني چه ؟ ، اما محققان دانشگاه ايلينويز آمريکا در اواخر سال 2000 اين تکنولوژي را فهميدند و به ثبت رساندند.
تصوير يک صفحه LCD از شارژ الکتريکي کريستال مايع ميان دو صفحه شيشه اي يا پلاستيکي خلا به دست مي آيد. شارژ الکتريسيته در هر دو تکنولوژي عنصر يکسان است. هر دو تکنولوژي نقاط قوت و ضعفي دارند که بررسي خواهيم کرد.تعمیر تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی سونی ، سامسونگ ، ال جی در منزل

اساس کار تلویزیون های پلاسما

در تلویزیون های پلاسما گاز  نئون و زنون در داخل هزار سلول که هر کدام به منزله یک پیکسل تصویر هستند قرار می گیرند. دو طرف این سلول ها را محفظه شیشه ای تشکیل می دهد.در دو طرف سلول ها، الکترودهای فرمان دهنده قرار گرفته اند. الکترودهای فرمان دهنده در شیشه پشتی قرار داده شده اند و الکترود جلویی شفاف بوده و با یک ماده عایق پوشانده شده و لایه محافظ اکسید منیزیم روی آن را پوشانده است. الکترودهای روی صفحه به صورت ردیف های افقی و الکترود های آدرس دهی به صورت عمودی قرار داده شده اند.

به طور خلاصه عملکرد نمایشگرهای پلاسما به این ترتیب می توان عنوان کرد که :گاز در حالت پلاسما با مواد فسفروسانس به هر یک از ریز پیکسل ها واکنش نشان می دهد تا رنگ مورد نظر تولید شود.مرور پیکسل ها به صورت دیجیتالی و با آدرس دهی سلول ها صورت می گیرد. مواد فسفرسانس مشابه نمایشکرهای crt است. هر یک از ریز پیکسل ها به تنهایی توسط سیستم الکترونیکی کنترل، هدایت و رهبری می شوند تا بیش از شانزده میلیون رنگ تولید شود. به این ترتیب رنگی با کیفیت و طبیعی توسط نمایشگر پلاسما با ضخامت کمتر از 6 اینچ تولید می شود.تولید رنگ توسط نمایشگر پلاسما در سه مرحله صورت می گیرد. در مرحله اول، الکترودهای آدرس دهی شده باعث تبدیل گاز به پلاسما می شوند.در مرحله دوم ،پلاسما با مواد فسفروسانس واکنش نشان داده و ناحیه دیشارژ ایجاد می شود و در مرحله سوم، واکنش هر ریز پیکسل باعث ایجاد رنگ مربوط به آن زیر پیکسل می شود.

با باردار کردن الکترودهای یک سلول می توان در کسری از ثانیه گاز را تحریک و در نهایت نور تولید کرد.به این ترتیب نور ماورا بنفش تولید می شود. نور ماورا بنفش با تحریک فسفر،نور مرئی تولید می کند. جنس مواد فسفرسانس به کار رفته، تعیین کننده رنگ تولید شده خواهند بود. با استفاده از سه نوع ماده فسفرسانس در ریز پیکسل ها می توان سه رنگ اصلی را تولید کرد.

نقاط ضعف تلويزيون پلاسما
توليد رنگ سياه ،اشکال نمايش تصوير متحرک ،نقطه سوز شدن پيکسل ها،جريان بالاي تحريک پيکسل ها،احتمال آسيب ديدگي در جابه جايي و پنل تحت فشار است(مشابه لامپ خلا)
اختلاف در زمان تشعشع پيکسل ها متناسب با سرعت راه اندازي پيکسل ها و سرعت زمان درک و پاسخ دهي چشم انسان باعث کاهش کيفيت در نمايش تصاوير متحرک مي شود.نمايش تصاوير ساکن به مدت طولاني باعث آسيب ديدگي پيکسل ها و نقطه سوز شدن صفحه نمايش مي شود.زماني که گاز به مدت طولاني تحريک و گرم مي شود،آسيب خواهد ديد.به همين دليل تلويزيون هاي پلاسما مجهز به محافظ صفحه نمايش (SCREEN SAVER) هستند.نقطه سوز شدن به دو صورت ثابت و موقت ظاهر مي شود.اگر نقطه سوز شدن به طور موقت باشد،مي توان با نمايش برفک به مدت يک ساعت آن را برطرف کرد ولي نقطه سوز شدن ثابت قابل برگشت نخواهد بود.تلويزيون پلاسما را به صورت ايستاده جابه جا کنيد و آن را به صورت افقي جابه جا نکنيد زيرا اين تلويزيون ها تحمل زيادي در مقابل فشار افقي وارد شده بر صفحه ندارند.ضربه در جهت افقي باعث آسيب ديدن پيکسل ها مي شود.چون شيشه جلويي و پشتي و خود پيکسل تحمل ضربه را ندارند.تعمير تلويزيون پلاسما پنل شکسته امکان ندارد . پنل پلاسما در بازاز موجود نيست.تعمیر تلویزیون های پلاسما سونی ، سامسونگ ، ال جی در منزل .
 
مزاياي تلويزيون پلاسما
درخشندگي تلويزيون هاي پلاسما بسيار بالا است و مي توان آنها را در ابعاد بزرگ ساخت.قطر اين نمايشگرها کم و در حد قابل قبول است.صفحه پلاسما به تنهايي حدود 6 سانتي متر ضخامت دارد و با افزودن مدارهاي کنترل ،ضخامت آن به حدود 10 سانتي متر مي رسد.عمر مفيد تلويزيون هاي پلاسما حدود 30 هزار ساعت است.روشنايي و وضوح اين نمايشگر بسيار بالا است.ولي توجه داشته باشيد که استفاده از کنتراس و برايتنس حداکثر باعث کاهش شديد عمر اين نمايشگرها مي شود بنابراين بهتر است کنتراست و برايتنس در وضعيت متوسط و قابل قبول قرار داده شوند.


تعميرات تخصصي تلويزيون پلاسما سامسونگ و ال جي در منزل .تعمير تلويزيون پلاسما سوني،صنام،ال جي،شارپ،دوو،سامسونگ،سه بعدي با ضمانت در محل شما

09146556540 آقای مهندس اروجلو
آدرس دفتر فروش و تعمیرات : تبریز – چهارراه منصور

برچسب ها:

نظری یافت نشد!

ارسال نظر

22340

محدودیت کاراکتر 400




پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×