وبلاگ

مدیریت وبلاگ

تعمیر تلویزیون ال سی دی سونی

توسط:
ایجاد:
۱۶ تیر ۱۳۹۹

تعمیر تلویزیون ال سی دی سونی – به چند دلیل می تواند این عیب به وجود آمده باشد که ما به اختصار برای شما عزیزان توضیح می دهیم .یه دلیل این که تلویزیون هنگام کار کردن خاموش می شود این است که به احتمال زیاد نوسان برق زیاد شده و برد تغذیه یا پاور تلویزیون دچار سوختگی می شود.

یه دلیل دیگر این است که به دلیل گذشت زمان خازن های برد پاور فرسوده شده و دیگر کار خود را به درستی انجام نمی دهند و برای تعمیر باید خازن های فرسوده تعویض شود.

 یک دلیل دیگر خرابی برد مین می باشد که احتمال آن بسیار کمتر از موارد ذکر شده است.

ال سی دی ضربه خورده است

اگر پنل تلویزیون ال سی دی ضربه بخورد و دچار شکستگی شود دیگر پنل ال سی دی قابل تعمیر نمی باشد و برای تعمیر تلویزیون ال سی دی باید پنل تعویض شود.

قطع شدن صدای تلویزیون

قطع شدن صدای تلویزیون مربوط به برد مین می باشد و باید برد مین تعمیر و یا تعویض شود.در مواردی می تواند از بلندگوی تلویزیون باشد که احتمال آن بسیار ضعیف می باشد.

خط عمودی روی تصویر

در ۹۰ در صد موارد خرابی مربوط به پنل ال سی دی و ال ای دی می باشد و برای تعمیر تلویزیون باید پنل عوض شود.

تلویزیون ما دیر روشن می شود.

این حالت در اکثر اوقات بدلیل مشکل در برد پاور می باشد و پنل  سالم می باشد. تعمیر این نوع عیب در منزل انجام می شود.

تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندرد

این مشکل می تواند از برد پاور تلویزیون باشد و اگر برد پاور تلویزیون سالم باشد قسمت بک لایت خراب شده و تلویزیون برای تعمیر باید به تعمیرگاه منقل شود.

تلویزیون  به طور مداوم خاموش و روشن می شود

این مشکل از برد مین تلویزیون می باشد برای تعمیر باید برد مین تعویض شود.در مواردی برد مین تعمیر می شود که برای تعمیر تلویزیون باید به تعمیرگاه منتقل شود.

تعمیر تلویزیون سونی در منزل و بدون هیچ هزینه ایاب و ذهاب انجام می شود.تلویزیون های سونی که توسط سرویس کاران شرکت مجاز سیما تعمیر سرویس می شود شامل سه ماه گارانتی بی قید و شرط می باشد.تعمیر تلویزیون سونی با قطعات فابریک و اصلی انجام می شود.

مشکل رنگ در تلویزیون ال سی دی سونی

یکی از عیب های متداول که در تلویزیون های LCD به وجود می آید ایراد رنگ در تصویر است و عیب یابی آن ها تقریبآ مشکل است.عیب های رنگ در تلویزیون های LCD متعدد هستند،مانند حالت رنگین کمان پیدا کردن(پخش شدن رنگ در صفحه نمایش)،از بین رفتن یکی از رنگ های اصلی (قرمز،آبی یا سبز) به وجود آمدن خطوط افقی یا عمودی در صفحه نمایش،به هم ریختگی رنگ و … تجربه ثابت کرده است مشکلات رنگ در تلویزیون ها،در صورتی که منبع تغذیه،برد اینتورتر و بک لایت ها سالم باشند به مواردی چون مادر برد،خرابی کابل رابط و برد کنترلر(پنل LCD) مربوط هستند.در اکثر موارد خرابی SCALAR IC باعث به وجود آمدن این عیب می شود. در بعضی موارد،شکل موج در خروجی آن مشاهده می شود ولی ممکن است این موج داده لازم برای ارسال به برد کنترلر نباشد یا ناقص باشد.

از بین رفتن بیت ها در حین انتقال داده به صفحه نمایش ممکن است ایرادهایی را که در شکل بالا مشاهده می شوند به وجود آورد. اگر IC کترلر خراب باشد سیگنال ها را به درستی از SCALAR دریافت می کند،اما نمی تواند سیگنال ها را به درستی به TCP ارسال کند،در نتیجه مشکل رنگ در صفحه نمایش به وجود می آید.

تحقیقات نشان می دهد که در حال حاضر امکان اندازه گیری دقیق سیگنال های دیجیتال وجود ندارد.سیگنال های دیجیتال با سیگنال های RGBتلویزیون های CRT ،کاملا متفاوتند.در مانیتورهای LCD یک رشته کابل مرتبط بین مادر برد و برد کنترل حاوی اطلاعات زیادی است.به همین دلیل اندازه گیری آن مشکل است. یکی از روش های که برای رفع مشکل رنگ در تلویزیون های به کار می رود،مقایسه مادر برد با برد سالم آن است.در این روش می توان با فرض سالم بودن کابل رابط تشخیص داد کدام یک (مادر برد یا برد کنترلر)مشکل رنگ را ایجاد کرده است. با این روش کلی در وقت عیب یابی صرفه جویی می شود.

تعمیر تلویزیون ال سی دی سونی ۲۲ اینچ

بررسی و نحوه عیب یابی مشکل نداشتن تصویر ال سی دی ۲۲ سونی

وقتی چنین مشکلی پیش می آید ابتدا باید مدار اینوتر سپس خازن های صافی و بعد مادربرد بررسی شوند.

تعمیر تلویزیون های سونی را به سیما تعمیر تبریز بسپارید
09146556540 آقای مهندس اروجلو

برچسب ها:



پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×