وبلاگ

مدیریت وبلاگ

تعمیر تلویزیون سونی و رفع اشکالات تصویر در تبریز

توسط:
ایجاد:
۳۰ دی ۱۳۹۹

خرابی تصویر تلویزیون یکی از اشکالات رایج پیش آمده در تمامی دستگاه های تلویزیون است و این اشکال منحصر به تلویزیون های سونی نیست. عللی که سبب نبود تصویر در تلویزیون سونی می گردند بسیار متعدد بوده و روشهای رفع آنها نیز بسیار متنوع است.

به عبارتی دیگر بسته به اشکال پیش آمده و علت آن، راهکار مورد استفاده جهت رفع این اشکال نیز متفاوت است. شما کاربران گرامی می توانید جهت دریافت تخصصی ترین خدمات مرتبط با این بخش از دستگاه و یا سایر سرویس های تعمیرات تلویزیون سونی به مرکز تخصصی تعمیرات تی وی مانیتور مراجعه نمایید. در بخش زیر برخی علل به وجود آورنده این اشکال و شیوه های رفع آنها را شرح خواهیم داد:

صفحه سیاه و بدون تصویر در تلویزیون

اگر تلویزیون سونی نمی تواند در یکی از ورودی های سیگنال ویدیو، تصویری را نمایش دهد اما ورودی های سیگنال ویدیو دیگر سالم هستند، پس این نوع علامت تلویزیون به خاطر وجود مشکل در مادربرد است. خدمات مرتبط با رفع این اشکال در مرکز تعمیرات تلویزیون سونی ارائه می گردد. هنگامی که تلویزیون تصویر ندارد اما چراغ ال ای دی روشن شده و از قرمز به آبی یا سبز تغییر رنگ می دهد به این معنی است که مادربرد سیگنال Start-up را به برد PSU ارسال می کند.

از دیگر عواملی که باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون می شود می توان به سوختن پیکسل اشاره کرد. هر صفحه نمایش از تعداد زیادی پیکسل ساخته شده است که با حرکت های خود باعث نمایش رنگ ها در تصویر می شوند. ایجاد لکه های تاریک در صفحه تلویزیون که بیشتر در تلویزیون‌های ال سی دی دیده می شود مربوط به خرابی پنل است. از مهمترین دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون، خراب شدن بک لایت یا لامپ تصویر آن است. بک لایت روشنایی لازم را برای نمایش تصاویر در پنل ایجاد می کند. بنابراین خرابی بک لایت موجب سیاه شدن تصویر تلویزیون می شود.

نیمی از صفحه خالی است و تلویزیون تصویر ندارد در حالی که نیمی دیگر عادی است

عمدتا این نوع علامت به خاطر کابل (های) FPC ایجاد می شود. این کابل خروجی از T-CON به برد راه انداز Source Driver) Source) است. در این وضعیت علاوه بر کابل FPC ، کانکتورهای آن در برد T-CON و برد راه انداز Source نیز می بایست بررسی گردند. بعضی از همکاران در حوزه تعمیر، بر این تصورند که پس از تعویض برد T-con و حل شدن این مشکل، کار به پایان رسیده است اما مشکل واقعی فقط به خاطر وجود لحیم سردی در کانکتور یا غیره است.

تصویر نگاتیوی (Negative)

این نوع مشکل به خاطر وجود نقصی در مدار GAMMA در برد T-con ایجاد می شود. پس فقط برد T-con را تعویض کنید و مشکل برطرف خواهد شد. خدمات مرتبط با رفع این اشکال در مرکز تعمیرات تلویزیون سونی ارائه می گردد.

جهت تعمیر تلویزیون هوشمند خود انواع برند های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک ، تی سی ال و غیره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
تعمیرگاه مرکزی آماده ارائه خدمات به شما می باشد
شماره تماس : 09146556540
همچنین میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید. 




پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×