وبلاگ

مدیریت وبلاگ

مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ و تعمیر آن در سیما تعمیر تبریز (واقع در چهارراه منصور)

ایجاد:
۳۰ تیر ۱۴۰۱

این ایراد معمولا در هر تلویزیونی وجود دارد که پیشتر در مقاله عمومی تر تلویزیون ها در مورد علت خاموش و روشن شدن تلویزیون در این باره صحبت کرده ایم. اما در مورد تلویزیون های ال جی، این ایراد بیشتر در سری LN و به خصوص مدل‌های بدون گارانتی پیدا می‌شود. قطع شدن تصویر تلویزیون در حالیکه پخش صدا هنوز ادامه دارد، می‌تواند به بخش‌های مختلفی که هرکدام صدها قطعه دارند مربوط باشد. اما اغلب قطع شدن نور بک لایت تلویزیون بوده، که باعث قطعی تصویر شده است.

در تلویزین‌های ال جی سری LN این ایراد یک ضعف کارخانه‌ای بوده، که با تعمیر بک لایت و اصلاحاتی که روی آن انجام خواهد گرفت رفع و درصد احتمال خرابی را بسیار کم خواهد کرد. اگر این ایراد را در تلویزیون ال ای دی معمولی ال جی خود مشاهده می‎‌کنید باید به دنبال رفع ایراد در لامپ‌های ال ای دی باشید. سوختن تمام لامپ‌های LED می‌تواند باعث قطعی تصویر تلویزیون شود.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون‌های ال جی، در مدل‌های مختلف متفاوت است. به طور مثال خاموشی ناگهانی تلویزیون های LED ال جی سری LW، مربوط به مین برد آن‌ها است و یا خاموشی ناگهانی تلویزیون ال ای دی، ال جی در اغلب مربوط به برد پاور است.

تلویزیون خود به خود خاموش شد

۱- نوسانات برق

تلویزیون‌های امروزی با ولتاژ پایین برق کار می‌کنند، این مسئله موجب می‌شود با نوسانات برق، تلویزیون به ناگهان خاموش شود. برای جلوگیری از این مسئله بهتر است از اتصال مستقیم دوشاخه تلویزیون، به پریز برق جلوگیری کنید و از محافظ برق استفاده کنید.
اگر نوسان برق باز هم ادامه پیدا کند، ممکن است به برد پاور تلویزیون آسیبی جدی وارد کند. برد پاور وظیفه تامین ولتاژ و آمپر مین برد را دارد، با خرابی آن در عملکرد مین برد نیز اختلال ایجاد می‌شود. از کار افتادن مین برد، در بیشتر موارد باعث سوختگی CPU تلویزیون شده و خاموشی خود به خود آن را به همراه دارد، برای رفع این موارد باید مین برد تلویزیون تعویض شود. گاهی اوقات هیچ نوسان برقی در کار نیست و خرابی مین برد، تنها به دلیل فرسودگی آن است. فرسودگی مین برد، اغلب به دلیل روشن ماندن تلویزیون برای زمان‌های طولانی است.

یک عامل ساده، که بی توجهی به آن می‌تواند به سادگی روی قطعات تاثیر گذاشته و باعث اتصالی تلویزیون شود، استفاده از کابل‌های HDMI نامناسب است. برای اتصال تلویزیون به سایر دستگاه‌ها، تنها از کابل‌های ارائه شده و اورجینالی که همراه خود دستگاه هستند استفاده کنید.

۲- فلش آلوده ویروسی

یک عامل دیگر، برای خاموش شدن خود به خود تلویزیون هوشمند، اتصال فلش‌های ویروسی به دستگاه است. که باعث از کار افتادن قطعات اصلی تلویزیون می‌شود.

تلویزیون هنگام کار کردن هنگ می کند و خاموش و روشن می شود

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران تلویزیون ال جی، با آن روبرو می‌شوند هنگ کردن در حین کار و سپس خاموش و روشن شدن است. مشکل هنگ کردن در تلویزیون ال جی، مربوط به خرابی مین برد دستگاه است. این قطعه قابل تعمیر بوده و نیازی به تعویض قطعه نیست. بهتر است برای تعمیر تلویزیون ال جی و رفع مشکل مین برد هرچه سریع تر اقدام کنید و از آسیب های بعدی جلوگیری کنید.

۲- تلویزیون در حالت HDMI تصویر ندارد

ابتدا دستگاه را ریست نرم افزاری کنید و سپس از درستی اتصالات دستگاه مطمئن شوید. در صورت برطرف نشدن ایراد، از کارشناسان سیماتعمیر کمک بگیرید.
استفاده از کابل HDMI نا مرغوب نیز می‌تواند باعث خاموشی ناگهانی و یا قطع تصویر در تلویزیون شود. بهتر است از به کاربردن کابل‌های تقلبی و نامرغوب بپرهیزید و از کابل HDMI استاندارد ارائه شده با تلویزیون بهره ببرید.

چطور اشکال آداپتور تلویزیون LED ال جی را برطرف کنیم؟

تعمیر منبع تغذیه تلویزیون LED از تعمیر تغذیه تلویزیون CRT ساده‌تر است، چون به نسبت کوچک‌تر است و معمولا دارای یک خروجی ۱۲ ولت با جریان ۲ تا ۴ آمپر است. بعضی از مدل‌ها دارای خروجی ۱۸ یا ۲۴ ولت هستند. امروزه مدارات منبع تغذیه و مادربرد روی یک برد طراحی می‌شوند، مانند تلویزیون های جدید LED ال ای دی ال جی. در حالی که در مدل‌های قدیمی‌تر در ماژول جدا طراحی می شدند.
تعمیر آداپتور منبع تغذیه تلویزیون بسیار ساده است، زیرا به راحتی می توان با جایگزین یک مدل سالم از خرابی آن اطمینان حاصل کرد. همچنین می توان از دستگاه منبع تغذیه خارجی برای تست تلویزیون (از طریق جک ورودی) استفاده کرد.
اگر از منبع تغذیه دسترسی نداشتید می توان از طریق عیب یابی ( نداشتن ولتاژ، پایین بودن ولتاژ و نوسان ولتاژ) به رفع عیب آن پرداخت. با استفاده از لامپ ۲۴ ولت اتومبیل که خروجی آداپتور به آن متصل می شود، می توان این تست را انجام داد. اگر لامپ پر نور بود منبع سالم است و اگر به حالت چشمک زن یا کم نور روشن شد، منبع تغذیه خراب است.

جهت تعمیر تلویزیون هوشمند خود انواع برند های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک ، تی سی ال و غیره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
تعمیرگاه مرکزی آماده ارائه خدمات به شما می باشد
شماره تماس : 09146556540
تلفن دفتر: 04135595771
همچنین میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید.
آدرس: چهارراه منصور، برج ابریشم، روبروی بانک توسعه تعاون، تعمیر و فروش تلویزیون سیما تبریز

برچسب ها:



پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×

پشتیبانی سیماتبریز
ارتباط با پشتیبانی سیماتبریز

مهندس اروجلو
سلام 👋

به پشتیبانی شرکت سیماتبریز خوش آمدید.
امروز
×